Wednesday, April 18, 2012

Tabiat!!!


My bad habit... lepas bayar dapat resit aku suka sumbat dalam handbag.. sampai la banyak. Bila nak cari barang dlm handbag aku. Baru pasan penuh dgn resit.. di sana sini. Ntah bulan bila.. rasanya resit taun lepas pun ada haha.. Resit aku sewa barang pengantin dulu pun ada tau! hahaha..(bila tgk harga resit tu kan.. wah bazirnya buat mcm tu hahaha) Bila la aku nak berubah. Pernah jugak hubby tegur huhu.

Tapi aku buat ni bersebab.. sebab UTAMA aku simpan .. aku takut barang yang aku beli rosak, ataupun ada benda aku x puas hati. if beli baju aku takut x muat. Especially bila beli baju Zara. Yang lain barang dapur kot la beli tin yg kemek. So aku boleh cari resit bukti aku beli di kedai tu. Dan minta tukar. Itu sebab aku x pernah buang resit yang aku beli. Cuma aku x buang2 haha. kadang2 sampai resit tahun bila2 ntah.

Kedua.. kadang2 nak himpun resit untuk jadi ahli. Sbb syarat ahli ada yang nak sampai RM250.00. so simpan la. sudahnya aku lupa mcm tu. huhu dok terselit elok lagi. Bila buang baru pasan. Tapi dah terlewat laaa

Ketiga.. aku nak banding harga dengan kedai lain. Contoh susu zara.. sbb aku cepat lupa. Bila aku nak semak.. aku godek2 cari resit tengok harga lama hehe.

Korang ada tabiat mcm ni? ke aku jaa huhu. Whatever laa... nak buat cam na perangai aku mcm ni. mmg aku akan simpan punya la. Cuma jgn salah sangka la tabiat aku ni.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails