Thursday, August 5, 2010

" Mama.. saya lapar"

Selamat pagi semua.. amacam keje di opis? Saya sekarang cbuk siapkan fail2 sebelum bersalin. Mana tau minggu dpn saya bersalin.. x la teringat sgt keje di opis. Baru la rasa bahagia duduk ngan baby.

Saya bila duduk sorg2 mesti terpikir.. mcm mana la nak mencorak anak saya bila lahir nnti. Semua ibu nak anak cemerlang.. Nak wat terbaik untuk anak. So.. saya mula la mencari buku2 berkaitan hal anak2, termasuk la penjagaan anak selepas lahir.

Salah satu buku yg sy baca ialah Wardina Safiyyah, Mama.. saya lapar. Enjoy sgt baca buku Wardina. Selepas pelancaran buku Wardina saya terus dptkan di pasaran. Susah jugak nak cari buku Wardina ni. Sampai saya ke Border, Queensbay cari. Buku ini sangat berguna untuk para ibu di luar sana untuk dijadikan panduan mengenai pengalaman pemakanan berkhasiat.

Terutama tips bagaimana untuk mengatasi masalah anak-anak cerewet memilih makanan, cara nak ajar anak makan sayur. Selain menerangkan tentang penyusuan susu ibu, Wardina juga menceritakan tentang pengalamannya apabila menghadapi anak yang sedang sakit. Tak lupa juga ada resepi menarik untuk dicuba tau!.

Salah satu yg Wardina tulis, jgn bg anak mkn junk food. Ya!  saya ada pengalaman pasal junk food nih pada adik bongsu saya. Saya dan family dah pakat x mau ajar adik bongsu saya Farhah Najihah mkn junk food. Hasilnya Najihah sampai sekarang memandang pelik sapa2 yg mkn keropok. Najihah pun alhamdulillah cemerlang dlm pelajaran. Baru2 ni trial Najihah dpt 4A 1B. kaklong, ummi, abah, angah n lain2 sentiasa mendoakan kejayaan Najihah. (hanya dia sorg yg masih sekolah punn)  pasti Najihah akan dpt 5A. Amiiinn. Caiyok!

Ok lahh.. tunggu apa lagi dptkan di pasaran. x rugi kalo beli. Ohh next week dah masuk bulan Ramadhan. x sabar rasanya. Mcm mana persiapan korang. Sy x de pengalaman berpuasa semasa mengandung nih. Mcm mana la yea.. ermmm..



2 comments:

Kniedaz said...

macam best je buku ni

Mommy Nur Zara said...

ya.. Bg Wardina kalo nak anak yg cemerlang perlu bermula pemakanan yg sihat.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails