Monday, July 4, 2011

Alhamdulillah..

Syukur. Tuhanku

Baby Nur Zara semakin sihat. 27 hb june.. bb zara di masukkan ward. kelam kabut saya dibuatnya. Risau sepanjang bb zara di wad. Paling x tahan saya tgk dia menangis kesakitan bila doc masukkan jarum di tangan. Aduh.. Di bawah jagaan Dr. Dinesh zara di pantau dari semasa ke semasa. Dr. Dinesh mmg best!

Ini semua gara2 bb zara demam x kebah seminggu cam tu.. ubat pun dah abis.. mkn pun x lalu. (sakit anak tekak) Pagi isnin tu (27hb jun) bb zara jd lembik. Ubat punggung pun semuanya dah abis. Last saya tempek cool fever. Kurang la skit. Pas tu tanpa pikir pjg saya terus bw bb zara ke hospital. Dan doc suggest admit. Cal hubby.. then dia pun setuju.

So ibu2 di luar.. bila rasa badan anak panas. Cepat2 la bawa anak ke klinik. Jgn la nak tangguh2. Bahaya okay. nak2 baby2 nih. Dah la x bole nak ngadu. x bole bercakap lagi. nangis.. n nangis tu ja la tandanya dorang x sihat.

Dan korang jgn la nak bg sweater  yg tebal2 tu. Baju pun saya pakaikan yg lobang2. N kadang2 saya mandi dan biarkan bb zara hanya pakai pampers. Duduk dlm bilik . pasangkan aircond.

Dan pagi ni i dah stat antar ke rumah pengasuh. Nampak hepi je dia. Ya la dah sihat. Lega saya tgk. Lagi sekali.. syukur tuhan. Semoga Bb zara semakin sihat, cergas.. amiiiin. Mommy sayang sgt ngan kamu!

Oh yeah.. i've been fasting like everyday.. ya la korang tinggal 7 hari. Saya 23 hari okayyy!. N alhamdulillah now tinggal 9 hari lagi. Caiyok2.

Lain2.. saya dok jeles baca status di facebook.. masing2 dok report "nak" , "dah sudah", "baru"  nak pergi tonton transformers. Disebabkan anak sakit kami terpaksa tangguh. Ini semua demi anak. Mak tok zara pun bz. huhu. Ke KL sajaa.

Below pic bb zara n i, 2nd days at hospital.....


 Mlm nak tido bb zara tantrum. Plus dia rimas dengan balutan di tgn. Abis nurse guna skill pujuk si bb zara. (Actually i ada rakam video si zara nangis2.. bila i tunjuk kat dia balik, bole dia x nak tgk, n wat dunno. video hepy2 nak tgk pulak dia. isk2.. malu la tu)


 i bawa feveret book "ricky rabbit".. sian nengok bb open book guna sblh tgn. Pandai plak tu hehe.. mulut jgn ckp la.. aaa wuuu hehe. Ikutkan saya si patrick pun i nak bawa. haha kang penuh pulak katil tu..

dann 
>
>
>
>



Encik suami ku.. terima kasih abg.. korbankan cuti n wang..(bukankah suamiku seromantik mcm seth? haha) Jaga anak n mommy skali hehe. (Sbb i asyik order mkn haha, ya lah i x sakit.)hubby i X bole ke mana.. cos bb zara.. b4 tdo cek dulu ayah n mommy ada. jenguk ayah di bwh katil then dia pun sleep. Kelakar i tgk.

4th day... oooo demam campak rupanya. byk kan???

psstt.. byk dah perkembangan terbaru Bb zara. Later lah i story

Hv a happy 4th of july guys!

daa =)

2 comments:

RieNa said...

merasa jgk pengalaman jg anak kat hosp. kan? benda yg kita takmau sgt,tp dah dugaan besarkan anak.inilah dia.

semoga terus sihat ya zara!

Mommy Nur Zara said...

betoll la kak. masa beranak tu pun baru masuk spital. kalo dak. x merasa laa. alhamdulillah zara sihat.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails