Monday, June 13, 2011

I loveeeeeeee JUNE


Di mulakan dgn pic bayi berumur 10 bulan =) Luv u so much!

Hello..

Yeaaa dah bulan Jun. I likeeeeeee june. (nak lompat2 lah!) Korang tau kan hehe(muka malu). Tp bila pikir balik adus.. tinggal bp angka je lagi nak no 3.. huhu dun like.. dun like

Sebelum tu ..nak kecoh.. i berjaya puasa lagi hr ni.. yeah..caiyok2. *byk lagi weh huhu*
okie.. now i want update story my lil princess. Bb nz now officially 10mnths. wah...Time flies.. yeah i know. a lot memory me n my bb NZ. i spend time together. Dia nangis kesakitan sy pun sama. Dia ketawa sy pun ketawa.

Me?? i'm so bad at updating blog. Konon ada blog.. tp hampeh. Lagi skali sy kagum blogger yg hari2 update.  Ermm i stop since My bb demam2. N sy ayik ulang alik ke klinik n hospital. Gelabah, risau.. tu la yg berlaku. Almaklum 1st time jd mommy. Tika ni lah kesabaran, ketahanan, fizikal n mental di uji.  

Now, keadaan bertambah tenang. My princess makin active.. maka berat pun turun. N maka mula la dpt nasihat dr nurse supaya tambahkan berat bdn. Tp sy rasa ok je. *Nak soh anak aku obes ke apa huhu..*


Kuat menjerit.. sekiranya tidak puas ati dgn sy. Sakit telinga. Dan kuat gigit. Zara menggigit tangan n kaki saya like my body ayam goreng KFC hehe.. *eheh.. kat taman sy baru ada KFC lah.. haha* sakit okk.. gigi atas dah tumbuh.. lagi la huhu..

Kuat mengajuk.. terutama kalo dgr org bersin. satu lagi perkara yg bole buat saya scream n saya bole dpt serangan jantung aktiviti stunt zara. Menghempas badan. If atas katil ok la. If atas simen.. atas mana2 yg permukaan yg keras... x kena gaya , jatuh ke apa..mmg menangis kuat la dia. Lain stunt, berdiri lalu melepaskan tgn sambil sengih2. Alahai zara risau mommy. Mkn pun ok lah. Kena puji2 n kis2.. clap2 kat dia pas satu suap porridge. Baru abis licin porridge saya.



Lain2 perkembangan zara.. i noticed, mula fokus, suka ambil brg n lempar. Apa saja lah. ONE THING yg membuat saya happy, dan berharap pun sudah berhasil. Zara dpt bezakan Book n toys. Good2. Dia akan mengambil buku, then terus belek, n buka page by page. Mommy bangga ok. Bila baca.. dia akan guna bahasa dia lah haha uuuu aaaa. Seperti nada saya bila bacakan dia sebelum tido. Yg toys lain dia akan mkn. If buku, zara x kan mkn.  Alhamdulillah. Syukur.

Setiap kali sy memandang zara, saya berdoa, supaya saya diberi kekuatan, kesabaran untuk menjaga zara menjadi anak solehah dan sentiasa sihat amiiiin. Dan saya masih memerlukan ilmu menjadi ibu yg baik n more tips about parenting..

Bulan june jugak saya mmg ibuk.. next week majlis tahlil di rumah sepupu permatang sungai dua. Dok pikir, nak bg apa eh.. Pas tu ke Kl. Tp x pasti nak pegi ke tidak huhu.. semua masih dlm planning.

Sekian.. dr mommy zara.

*Kepada pengguna ipad.. kadang2 i rimas nengok u all nih, jgn nak perasan aku nak tgk ipad kau, Padahal kau dah lindung aku nak pilih handbag yg gojes2 di rak. Kau pegi cari tempat duduk then tenung la ipad kau tu puas2.*


Last.. pic Zara merajuk.. kena tinggal. Sebab mak pak dia nak p tgk Maharajalawak di PISA. Sory Ya baby, masih belum sesuai untuk umo zara.




No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails