Tuesday, December 11, 2012

Pulau Payar Marine Park

Awal tahun pernahlah  hubby  mention kat aku " this year kita p bercuti di pulau payar" sambil tunjuk pic yang dia google. Aku tengok, x kata la agree ke tak. Cuma aku tanya hubby, zara sesuai ke.. ke sana? Then dia pun x kata apa lah .perbualan kami tamat mcm tu je.
 
Sehinggalah 17/11 kami sampai di jetty kuala kedah, hubby terus tanya di kaunter. Terus aku duduk di sebelah, nak dengar juga. I was a bit worried. Sepanjang perbualan tu aku asyik tanya abg tu apa ciri2 keselamatan yang ada untuk budak 2 yrs. hehe. Nasib baik abg tu tahan dengan soalan bertalu2 aku. Risau okkk... Sekepala RM100.
 
18/11. 8.30 a.m, ada van datang ambil kami di chalet. Ni semua termasuk dalam pakej. Sampai di jetty kuah kami terus naik boat. Nak ke Pulau Payar perlukan masa 1 jam. Dalam boat aku rasa berdebar2. Bukan aku takut, tp risau tempat tu x sesuai dengan zara.

 Dalam boat kami di beri taklimat ringkas. Aku rasa mcm zaman sekolah la plak. Abis abg tu bg taklimat semua pelancong clap. hehe. bagus diorang ni appreciate.


Dah sampai Pulau Payar.. kena ubah plak boat lain.. Nampak tak muka cuak zara. Aku rasa sepanjang naik boat tu zara keras mcm tu. Alhamdulillah memang keselamatan dorang terbaik. Bila zara pakai jaket keselamatan, mat saleh kat situ clap haha.. hey ingat anak aku model ke apa haha. Pelancong2 yang aku sembang ada yang dari Iraq, singapura, german.. n china,

 
guide tour kami

 
Finally, we sucessfully arrived. Subhanallah! cantik sangat. Till now aku masih teringat. Kami dari group kumpulan merah. Sampai sana byk group dah ada.



Dua beranak yang x sabar nak berendam
 
 
Yang ni group lain. Kami tidak dibenarkan duduk di tempat group lain.



 our lunch boxes, n apples
 
 
others view. Aktiviti snorkeling menjadi pilihan pelancong kerana  dapat bermain-main  dengan ikan yang pelbagai spesis,Nemo pun ada di sini, indah sgt.

our group. Sporting!

 
Setiap setengah jam i call her going up, to drink n top up UV lotion. aku takut dia hydrate. Sebab panas sangat.

 

Hubby yang sentiasa alert jeritan wife yang memberi arahan haha.. "Panas.. panasss, panggil zara naikkk"... "naikkk makannnn' cam tu lah.
 
Oh lupa dia bg masa swimming 10 pagi sampai 3 ptg.
 
 
Panas lettewww..

 
Redup skit, aku turun haha.. ni x dak keja

 
Play sand time!

enjoy!


 
Lastly, activity 'Shark feeding'  bermula pada pukul 1.00 petang hingga 1.30. Itu la sebab nya kami tidak dibenarkan baling sebarang makanan takut shark datang. Semua dah naik baru boleh.

 
An attempt to look like a newly wed nghee.. luv u abg, n tq so much
 
 
So Every school holiday kami akan ke Langkawi. So ok laa Untuk percutian kali ini, hubby memilih percutian yang agak berbeza sedikit. Bukan untuk membeli-belah saja, tetapi kami memilih untuk berehat sepuasnya. Alhamdulillah percutian kami kali ni berjalan dengan lancar.
 
p/s: my hubby know i love to hear the sea breeze and watch the sunset together. He try to bring me this kind place, so we did! thanx again to hubby.



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails