Tuesday, January 17, 2012

Celebrate D'King Mee Udang Banjir

Cuti hujung minggu lepas.. ummi nak cari barang di Sungai Petani. Disebabkan semua org bz. So ummi terus ajak sekali celebrate birthday najihah. Adik bongsu aku. Lgpun dia nak balik asrama. Kang sedih sorg2 adik aku sorang ni.

Kami decide nak try mkn di D'king... lg pun lama x mkn mee udang. (Sory mee pak ngah hehe. mee kampung aku, Sungai dua.. tetap terbaik!!)

Mak aji dan Pak aji jadi model.. dan anak aku yang sibuk ukur tanah

Tag line depa SEDAP " TAK DAK' DAH. Fuh terus wow x sabar nak try nih

 Decoration pun nice.. mcm2 la ada x sempat nak snap sebab sibuk kawal anak. Ada gajah bole la tunjuk  'elephant' kat zara

Konsep dapur "open" mmg nmpak la depa dok masak ikan bakaq kami hehe..aku rasa malam lagi cantik kot. ada lampu2 kan

 Tempat mmg banyakkkk.. korang pilih ikut mood korang hehe.. ada ala2 kampung.. ada kerusi mcm kat restaurant hihi. Dan kami pilih mkn atas pangkin. Pemandangan luar highway lah. Haip tq mak aji jd model lagi =)


Akak D'King cuba pancing makanan istimewa depa.

Hepy besday mak su.. hepy besdayyyyy mak su.. (nyanyi ngan penuh perasaan).
Sila abaikan kusyen yg itam tu aiyakkk

 Tadaaaa mee udang dah sampai. yg ni untuk 2 orang makan. Rasa nya mmg sedapppppppppppp x dak dah hehe. Nnti nak mai lagi lah!

Mee udang aku yang dah dicedok dalam pinggan

Besday girl pun kata sedap. Anak aku pun kata sedap.. eh.. hehe

 Tu diaaaa.. kata nak mkn mee ja. sekali aku dengar angah order itu ini. mak aih.
Menu..ikan bakar jenahak, kailan masin, ketam dan tomyam.

Koranggg mmg sedap x dak dahhhh haha.. sedap dr teluk tempoyak. Nasi dia mcm tumis skit. Ikan jenahak besaqqq.. cicah ayaq asam dia. pun sedapp. semua terasa lah. ketam dia ya allah isi pun banyak. Rasa pun fresh. Macam ni lah baru meniaga.

Jangan tengok ja.. lokasi Mee udang senang sajaaa..keluar dari Tol Sungai Petani Selatan. straight then sampai kat traffic light yang ke dua. Jeling kat tepi jalan. Dah jupa.

Total :RM 140

To Najihah.. kak long harap jiha terus success. Jgn putus asa. Abis PMR aim MRSM (cita2 dia, sebelum ini frust x dapat masuk sklh agama irsyad) ya! Kami selalu doakan yang terbaik kat jiha. Amiiiiin

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails