Tuesday, March 29, 2011

Bila anak sakit..


Hai kawan-kawan...

B4 start.. pic above bukan anak saya yeaa.. pic zara sakit ada tp disebabkan bila nak transfer ada masalah skit.. kena byk benda kena install. Maka terperap la gambar zara. huhu..plus saya yang malas.

Berbalik pada tajuk entry, sejak minggu lepas.. si zara kurang sihat.. batuk n selsema. Secara tak langsung si zara perlu perhatian yg lebih dari saya. Kesian saya nengoknya. Dunno la ada org gtahu sbb tumbuh gigi.. nak boleh apa2 lah. Yg penting kena dapat rawtan doc baru tau sakit apa. Bila jupa Doc gtahu kemungkinan mcm nak dapat lelah. Oh tuhan berderau darah saya. Apa2 pun saya akan bawa jupa pakar kanak2 nnti.  Bila anak sakit, baru terasa cabaran seorang ibu n sebagai ibu yg bekerja. huhu.. 

Pagi td si zara menangis merangkak sambil memegang kaki saya. membuatkan naluri keibuan saya tersentuh. Terasa nak buka je tudung terus peluk dia n bg dia tido,, Bg mkn ubat. Sebab zara masih kurang sihat lagi. Terpaksa saya nekad kan diri untuk pegi jugak kerja.. dan x berani tgk muka zara dgn air mata yang merambu2 deras keluar lama2. X boleh la sayang.. mummy dah byk hari amik cuti untuk sayang huhu. Cuti pun makin byk amik. Mcm ni la bila dah ada anak.

Rite now.. x sabar nak balik nak tgk keadaan zara. Di opis beberapa pesanan ringkas saya bg kat pengasuh huhu.. almaklum musim ujan.. x leh nak bg mandi sgt. Oh ya! akhirnya suami kesayanganku dah beli kan walker untuk zara. Actually, mummy dia yg excited sgt. Anak x tau apa2 pun. First dia naik walker pun saya rakam. hehe  

Harap anak mummy cepat sembuh.. dan saya pun x susah hati bila bertugas. Amiiiiiiiiiin.

p/s: ooohh teringat pulut durian kak ipaq wat mlm semlm. uih mak aihh maveles. Kuning2 belaka. manishhh Import dr perak.. nnti ada lagi durian. jemput la lagi yeaa hee

3 comments:

Arissa Adlina said...

sabar n tabah...cabran bukan...sy sudah merasainya....

RieNa said...

hoiiii mkn pulut durian ni yg jelessss niii!!!!

sian zara..itu belum lg kalau kena masuk wad kena cucuk tgn kiri kanan + kaki lg. alahai. baru tau mcm mana mak kita syg kita.
(cuti kak riena dah tinggal 12 hari,byk sbb anak sakit + arwah ayah sakit dulu.pengorbanan.)

Mommy Nur Zara said...

ieda, baru tau perasaan ibu yg mengalami kes2 mcm nih..

Kak riena: haha sebbaik x boh gambaq. Kalo dak abg aleh kena bw p perak la. Sama la cuti makin skit.. bukan untuk diri sendiri tapi lebih pada anak huhu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails