Friday, December 24, 2010

Bebelan pasal my sweet...

Hai blog!! awak cari saya x? Awak chat x? saya bz skitlaa. Bz sbgai sorg staf kerajaan, bz sbgai seorg mummy, bz sbgai seorg isteri, tukang sapu, tukang basuh pinggan hehehe..Al maklum si suami dah pulang ke pangkal jln katakan..

Yg paling terasa bz sbgai seorg mummy.. ooooh my little princess, sunshine.. si zara dah 4 bulan 2hari. Daripada berat 3.15kg n now dah cecah 5.7kg (timbang akhir tika cucuk 3bulan) Cepat nya sayang mummy membesar. Percayalah bila tenung Zara masih segar kenangan di labor room. wuwuwu.. jerit2 teran.. sakit2. Dan percaya la lagi saya dan si suami dok bertekak pasal nama anak ke dua. Apakah hahaha.. plan..long term hahaha x salah kan?? kan???

New development Zara?? Byk2. Pengorbanan saya pada dia pun banyakkkkk...

At sweet 4 months =):
(menaip sambil tersenyum)



- First.. Zara bole MENIARAP.. meniarap haha nak change nappy pun suka pusing2 susah2.

- Kuat ketawa. Plus kalo si lelaki ensem yg agah. Wah gatal ya anak mummy. Malu ooh dgr sora dia. Kuat. Badan tu menggeletek. Haip zara ikut pangai sape tuh hahaha tetttt Suara pun kuat. Padahal main sorg2 ja pun.

- Dulu isap jari, satu jari ja. Skang dua jari sumbat. Adeh hai. Ok2 biarla apa org nak kata pasal isap jari nih. Mummy akan benarkan hehe. Sia2 la beli mainan kat zara. jari dia jugalah yg best ya sayang..

- Bila menyusu badan.. tangan suka merayap2, pegang sini pegang sana. Ok2 explore la. Mummy x marah pun. Yg pasti abis menyusu si zara ni akan tertido. Inilah ubat mujarab nak bagi bayi tido ye kwn2 Dia juga very manipulative baby. Sedang saya cbuk menumis bwg, cabai.. tiba2 dia wat batuk yg teruk mcm tercekik kmdian berjaya menarik perhatian saya terus lari kat zara. Bila sampai bole dia senyum. OOOO tipu ye. Noty2

- OOoo kuat bebal. Bila bebai tarik2 rambut (mentang2 byk rambut), cakar muka. N lembikkan badan. Hoh ikut sapa nih. Terutama bila dia tido nyenyak dan sejuk saya tutup aircond bebal terus. Amboiiii ngada!

- Satu lagi sejak dia keluar dari perut zara suka mendengar ceramah, atau org bercakap2 mesti dia berhenti. saya sedar masa usia dia 2 hari lagi. Sedang seorg nurse praktikal memberi penerangan pada saya. Si zara pun berhenti menyusu sambil mendengar. siap kalih kepala. Cbuk nak tahu jugak hehehe

- Mandi pun susah. Adoi.. x dok diam! sometime nak mandikan zara kena ada PA ke dua. Saya yg pertama. Then kami basah bersama hahaha apa lagi ehh..

- She also can talk. Buuu buu aaaa dududu. Apa yg la si zara ni nak bgtau eh.. ibarat baru balik dari zoo then nak bgtahu mummy mcm2 zara jumpa. hehe cam tu la sampai berbuih2. Bersungguh2 crita. Dun wory sayang mummy tetap layan kamu. =) =)

Nnti2 saya tambah.

Okay bila dah ada anak nih korang dah x seperti dulu. Paham tak maksud saya. ermm nah lihat situasi yg saya hadapi.

= Siap2 nak pegi kenduri. Haruslah cantik2 Perfume pun DKNY (hadiah hantaran si suami kepada si isteri). Tapi bila dah dukung anak. Tudung yg bulat cantik n lipatan bwh akan jadi senget2. Perfume td akan bertukar menjadi perfume muntah anak. Sungguh saya dah lali ngan perfume baru nih. Dun wory mummy masih sayangkan kamu.


= Bila mkn.. jgn nak ngada bole mkn sambil bersembang. tak la. Mkn laju2 sbb si suami sdg kelaparan atau pun lenguh dukung anak atau pun menangis x berjaya pujuk huhu Bila nak kuar berholiday, or berjalan2 harus la saya yg kena bangun awal, siapkan baby sambil menahan jeles si suami yg tido x hingat dunia. then baru lah saya yg bersiap.

= Setengah2 event bayi amatlah tidak sesuai nak dibawa. Misalnya konsert double trouble. Si suami terpaksa meninggalkan si isteri bersama anak kecil. Untuk menjaga hati time lagu isabella call tuk mendengar bersama. Tp sebenarnya i pun ada konsert di rumah yg merdu, chumel dari si bayi. Best2.

= Handbag pun kena besar skit. Maksud saya agak2 nak masukkan satu botol susu n towel baby yg comel dan juga accessory si anak. Wpun sebenarnya si ibu pun makin besar dan mmg sesuai lah! hahaha (huh bila la nak turun secara mendadak, risau2) Bersama kasut yg flat.

= Buat kerja di rumah. Sedang sibuk melipat baju yg seminggu tertangguh (Jgn ketawakan saya, udah bilang saya mmg cbuk hahaa) tiba2 si kecil mengamuk terus berhenti n melayan. Makna kata jgn harap nak siap kerja tu pada jam yg sepatutnya. Kmdian tangguh n tangguh. Tapi siap tau!. So cuti sbtu ahad adalah hari bekerja untuk anak n si suami juga. Korang rasa indah x?? haha Kadang2 nak mandi pun tangguh sebab Si zara ni pandai mencuri perhatian saya ajak bermain bermula dgn sapaan suara yg comel terus landing main ngan dia huhu.. tangguh nak mandi.... 

Terus terasa kagum ngan Ummi menjaga 5 orang anak. Hebat! sayang Ummi huhu oh zara pun sayang Mak Tok mmuah.
Eh korang nak tips memikat hati suami x?? Zara tau.. Pakai la baju yg menawan haha
                            Luv u mummy


Nothing to describe..she always behave or pretend to behave as she is the biggest boss among us...



  ok bukti suka ketawa. Actually anak i sopan okkk

xoxo luv mummy Nur Zara
 






7 comments:

shahirahkhairudin said...

aaa.. she's sooo adorable.. hugs n kisses for baby Zara.. muahs ! oh semoga menjadi anak yang membanggakan ibu dan bapa.. n for u Fara, semoga cekal membesarkan Zara.. :)

Mommy Nur Zara said...

haha tenkiu. Mmg mencabar. Tp bila she's smile. i terus cair balik heee

زاريرح زبيدي said...

amboi lawa baju zara...pink gitu..ada ropon2..bleh pinjm x..nk bagi zakuan tgk ja..heheh..bkn pakai na..ikut mummy diala..suka ketawa...

aMy@LoLipOp said...

hahahaha...
kalau bab anak, mmg best bercerita kan.. :)
zara is so cute!

Arissa Adlina said...

cumel sungguh zara..welkem to the club..sbg wanita, isteri dan ibu berkerjaya...

Mommy Nur Zara said...

Irah: Tu la irah aku lipat baju zara baru pasan byk warna pink hehe.. kalo zakuan tgk mesti nnti kenan nak tgk orgnya haha

amy: ya la, sbb anak mmg byk karenah. mummy dia x laku dah huhu

Ieda: Tenkiu. Arissa pun cumel. suka tgk =)

RieNa said...

esok2, bila zara dah setahun, coretan ini la yg akan buat fara senyum, dan rindukan zara yg baby.

:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails