Wednesday, September 22, 2010

Hari Majlis berendoi & Akikah Nur Zara

ibu bapa saudara saudari sekalian.. anak di ayun kami syairkan. bersama2 kami doakan ..
jika besar.. anak ini tetapkan iman. pabila sudah dewasa .. jgn ingkar.. dgr ckp ibubapa
syaitan dan iblis harap dijauhkan.

Ini lah salah satu lyric melayu ketika berendoi kan Nur Zara. Ada yg tersentuh bila mendengar lyric nih.. mendalam sungguh.. Saya hanya mengamin kan.

Mlm sebelum hari berendoi hubby ada tanya saya. Cam na majlis berendoi tu.. nnti Zara kena wat pe?? serius saya pun x bp tahu. Ikut ja Mak tok dia yg wat. hehe

Majlis berendoi dimulai ngan tahlil jam 10 pagi

Groupe Tok Su.. sedang baca tahlil. Setelah bacaan tahlil abis dibaca..mula la majlis berendoi. Saya diarahkan duduk di tgh2 bersama Zara. Serius masa ni pun saya x tau apa yg berlaku seterusnya hahaha




Apa yg saya wat tu?? Zara rengek2 nak nangis.. Zara kalo nangis suka di tepuk dgn cara belakang. Then terus lena. Senangkan. :)

Next pic.. Zara akan dikelilingi semua tetamu. Dan saya pasan makcik2 tu  doa n hembus kat muka Zara. 
 Last.. Tok su suapkan Zara ngan air zam2 n kurma disusuli dgn doa.

 Hah ni lah pengantinnya hehe.. sepanjang majlis berendoi Zara lena ja. Bagus x wat pangai. Risau jugak saya. alhamdulillah selesai sudah.

 si kecik ni semuanya nak tolong tapi.. nyusahkan lagi ada ler. una..una




 Antara tetamu yg hadir..

Semoga anak Mummy menjadi anak yg soleh.. seperti doa2 yg dibacakan. Insyaallah mummy akan didik Nur zara menjadi anak yg berguna, dan seterusnya cemerlang. 

psstt... ayah Zara dah gtahu nak anak dia jadi seorang Doktor. Wahh besar tanggungjwb saya tu huhu.. Insyaallah.

3 comments:

RieNa said...

kambing amik kat mana? puncak mutiara kg pelet ka? kalau kat ctu mesti hensem lah! hahaha

insya-allah, zara akan jd anak solehah..amin..

(nawal dulu takdak pun berendoi2 ni,aqiqah pun kenduri biasa2 ja jamu org mkn. dia cuma buat tahnik,cukur kepala sj.bestla zara kecik2 dah jd pengantin.hehe)

RieNa said...

btw, farazara.com tu laman web fesyen/butik kat jakarta. wahh,kellasss farah! hehehehe

Mommy Nur Zara said...

a'aa kak kambing amik kat citu.. malas dah nak cari. tu semua idea mak tok Zara. Fara ikut ja. Sajala kot nak wat kat cucu sulung dia.

Ya ka kak.. fara malas nak taip. tu yg jd faraZara.com hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails